Kérdése
van
?

Rendelés folyamata, állapotok

A megrendelés folyamatának megelőző lépése a kívánt termékek kiválasztása és hozzáadása a kosárhoz. Az egyes termékeknél a jobb oldali, szürke információs sávban jelöljük az ársávokkal és az elérhetőséggel kapcsolatos információkat. A jobb oldali (szürke) információs sávban a foglaláshoz és rendeléshez szükséges ársávok és elérhetőségi információk jelennek meg.

Az egyes ársávok a foglalási/rendelési mennyiségekhez kapcsolódó, kizárólag mennyiségi alapú kedvezmények (pl. ha az ársáv második sora „3+” jelölésű, az azt jelenti, hogy három, vagy annál nagyobb darabszám foglalása/rendelése esetén már kedvezőbb darabáron vásárolható a termék). A termékadatlapokon található árak és mennyiségi kedvezményes ársávok regisztráció és belépés nélkül is megtekinthetőek. Az ársávokban megjelenő egységárak az egyéni beállításoknak megfelelően lehetnek nettó, vagy bruttó árak.

Az elérhetőségi adatok arról adnak bővebb információt, hogy mekkora mennyiség érhető el azonnal, 1-3 nap alatt, vagy annál hosszabb várakozási idővel. Ez az információ segíti ügyfeleinket annak mérlegelésében, hogy ha rugalmas a mennyiséggel kapcsolatos igényük (pl. 5 db helyett csak 4 db érhető el azonnal), de sürgős a megrendelés, akkor a darabszámot ennek megfelelően állíthatja be. Az elérhetőségi idő és a mennyiségi kedvezményes ársávok figyelembe vételével a vásárlás költséghatékonyabbá is válhat (pl. ha nem sürgős a kézhezvétel és az azonnali elérésű mennyiség kedvezőtlenebb ársávban fekszik, legtöbb esetben érdemes a következő ársávot választani). A „Kosár” oldal a fejléc menüjében található fülre kattintva, vagy a jobb felső sarok felhasználói opcióinál található kosár ikont kiválasztva, a „Végeztem, irány a rendelés!” gomb megnyomásával érhető el. A „Kosár” műveletei regisztráció és belépés nélkül is elérhetőek, azonban a megrendelés leadása regisztrációhoz kötött. A választott tételek kétféleképpen kerülhetnek a „Kosár”-ba: a termékadatlapokon található „Hozzáad” gomb megnyomásával (az alapértelmezett mennyiség minden termék esetén 1 db, mely az adatlapon és a „Kosár” oldalon is módosítható), vagy a „Lista betöltése fájlból” (importálás) opciót választva, mely a „Kosár” oldalon érhető el. Mindkét hozzáadási mód esetén rendszerünk automatikusan a megadott mennyiséghez tartozó ársáv szerinti egységárat és elérhetőségi információt adja meg. A jobb felső sarokban található kosár ikon melletti sárga mezőben megjelenő szám a „Kosár”-hoz hozzáadott tételek számát jeleníti meg, az egyes tételek hozzáadásakor ez a szám frissül, a lenyíló tájékoztatóban pedig automatikusan megjelenik a tétel a „Legutóbb hozzáadva:” lista tetején. Ez a lista a vásárlás során mindig az utolsó három hozzáadott tét jeleníti meg, valamint információt ad a „Kosár” tételeinek végösszegéről (beállítástól függően nettó/bruttó és HUF/EUR/GBP/USD).

A „Kosár tartalma” oldalon található „Gyors hozzáadás” opció a cikkszámok megadásával történő azonnali hozzáadást teszi lehetővé, a cikkszám beírását és a kívánt mennyiség megadását követően a „Hozzáad” gombra kattintva fűzhetjük hozzá a tét a „Kosár”-hoz. Ha a cikkszámot helyesen adjuk meg, a kívánt tétel és annak automatikusan frissített (a megadott mennyiségnek megfelelő ársáv szerinti) egységára és elérhetőségi információja is megjelenik. Amennyiben helytelen (nem létező) cikkszámot adunk meg, a „Hozzáadás” gomb megnyomását követően 0-s egységárral, 0-s tételösszeggel és az „Ismeretlen cikkszám!” figyelmeztetéssel jelenik meg a listában a tétel. Ennek előnye, hogy abban az esetben is nyomon követhetjük a tételek rögzítettségét, ha pl. egy korábbi keresésünk során feljegyzett cikkszámot szeretnénk hozzáadni, mely azóta esetleg megszűnt.

Amennyiben a „Kosár” tételeit nem szeretnénk megrendelni, azonban a gondosan összeválogatott tétellistát szeretnénk egy későbbi alkalomra elmenteni, a „Kosár export/import” blokkban található „Lista mentése fájlba” (export) opció áll rendelkezésünkre, ahol a lenyíló menüből kiválaszthatjuk a mentés fájlformátumát (az alapértelmezett XML, vagy TXT), majd a „Lista mentése fájlba” gomb megnyomásával indítható a böngészőbeállításoknak megfelelő letöltési folyamat.

A „Kosár export/import” blokkban található „Lista betöltése fájlból” opcióval a korábban a fenti módon mentett tétellisták importálhatóak a „Kosár”-ba. Abban az esetben, ha a „Kosár” az importot megelőzően tartalmaz tételeket, rendszerünk az importált listát hozzáfűzi a már a „Kosár”-ban szereplő tételekhez. Ha egy adott termék már szerepel a „Kosárban”, de az import is tartalmazza, rendszerünk automatikusan frissíti a tételsort, hozzáadva az importban szereplő mennyiséget.

A „Kosár”-ban szereplő tételek mennyiségét a tétel sorában, a „Mennyiség” oszlop beírósávjának segítségével módosíthatjuk. A mennyiség beírását követően a tételsor alatt található „Módosítás” gomb megnyomásával frissíthetőek a változtatások. Tétel törlésére a tételsor jobb szélén található jelölőnégyzetre kattintva, majd a „Módosítás” gomb megnyomásával; a teljes tétellista törlésére pedig a tétellista bal felső sarkában található „Kuka” ikonra kattintva, majd a „Módosítás” gomb megnyomásával van lehetőség.

A tétellista összeállítását követően a „Megrendelés >>” gombra kattintva továbbléphetünk a mindössze 4 egyszerű lépésből álló megrendelési folyamatra. A megrendelés leadása webáruházunkban a kényelmes és biztonságos vásárlás érdekében regisztrációhoz és belépéshez kötött. Amennyiben a „Kosár” tételeinek összeállítása előtt nem történt meg a belépés, a megrendelési folyamat során rendszerünk lehetőséget biztosít erre, így a bejelentkezés nélkül összeállított tétellista sem vész kárba. A belépést követően a megrendelés leadását az alábbi lépésekben tehetjük meg (az oldal tetején jelöltük az egyes lépéseket és annak tartalmát, hogy szükség esetén bármikor visszaléphessünk és módosíthassuk az előző lépésekben megadott információkat, pl. szállítási címet, vagy fizetési módot, vagy akár további tét fűzhessünk a kosárhoz). A megrendelést megelőző módosításokra egészen a 3. lépésben található jóváhagyásig lehetősége van Ügyfeleinknek.

1) Szállítási cím és szállítási mód

A választható szállítási lehetőségekről, szállítási költségekről és átvételi pontokkal kapcsolatos információkról a „Súgó” menüjének „Szállítás” pontjára kattintva tájékozódhat.Az 1. lépésben lehetőségünk van ellenőrizni a felhasználói fiókban beállított szállítási címet (alapértelmezésben ez a regisztrációkor megadott cím), illetve a „Módosítás” gombra kattintva kiválaszthatjuk a címlistánkból a kívánt címet.Szállítási címek szerkesztésére és hozzáadására az oldal jobb felső sarkában található „Profilom” menü „Címek, nevek” elemére kattintva van lehetőség. A címek és nevek módosításáról a „Súgó” menüjének„Felhasználói fiók” pontjára kattintva tájékozódhat.

A megrendelés leadását megelőzően a felhasználói fiókadatok beállításainak megfelelő alapértelmezett szállítási cím függvényében, illetve a fentiek szerint módosított címnek megfelelően az alábbi szállítási lehetőségek jelenhetnek meg:

- Átvétel személyesen ügyfélszolgálatunkon
- Átvétel GLS CsomagPonton
- Házhozszállítás GLS futárszolgálattal
- Átvétel FoxPost automatában

Abban az esetben, ha már van feladott rendelésünk, mely még feldolgozás alatt van, lehetőségünk van a „Hozzáfűzés a jelenleg futó rendeléshez” opció kiválasztására is, mellyel szállítási költséget takaríthatunk meg, ha pl. a korábban leadott rendelésünkből „kimaradt” valami. Az egyes szállítási címek esetében változhat a szállítási opciók listája.

Az „Átvételi pont kereső” lehetővé teszi Ügyfeleink számára, hogy a lehető legoptimálisabb szállítási módot választhassák ki a megadott szállítási címhez (illetve átvételi opcióhoz) igazodóan, mivel a térképes keresőn a címhez legközelebbi átvételi pontok kerülnek megjelenítésre (minden szállító partnerünket figyelembe véve). A térképes ablak bal alsó sarkában egy adott szállítóra is szűrhetjük a megjelenítést a jelölőnégyzetek segítségével, vagy a térkép nagyításával megnézhetjük, hogy pl. munkából hazafelé melyik átvételi lehetőség esik útba. A térkép mellett balra található keresősávban ráadásul bármilyen egyéb címet is beírhatunk (pl. a szállítási címben megadott postacímünk helyett a munkahelyünk címe szerint is kereshetünk ahhoz közel eső átvételi pontot). A térkép melletti listában megjelenő átvételi pontoknál feltüntetjük a megadott címtől való távolságot, az átvételi pontok listázása a közelebbitől a távolabbi felé halad. A távolsági adat alatti „Kiválaszt” gomb megnyomásával rendszerünk automatikusan kitölti a szállítási opcióhoz tartozó átvételi pont mezőt.

A „Szállítási cím és szállítási mód” oldalon megjelenő szállítási költségek a felhasználói beállításoktól függetlenül minden esetben bruttó összegek. Amennyiben még módosítani szeretnénk a megrendelésünk tétellistáján, a „<< Visszalépés a kosárhoz” gombra kattintva tehetjük meg. A szállítási opció, illetve átvételi pont kiválasztását követően a „Tovább a fizetési módhoz >>” gomb megnyomásával haladhatunk tovább a megrendelési folyamat 2. lépésére.

2) Számlázási cím és fizetési mód

A megrendelési folyamat 2. lépésében lehetőségünk van a szállításitól érő számlázási cím megadására (alapértelmezettként a szállításival megegyező cím jelenik meg). A címek szerkesztésére és hozzáadására az oldal jobb felső sarkában található „Profilom” menü „Címek, nevek” elemére kattintva van lehetőség. A címek és nevek módosításáról a „Súgó” menüpontra kattintva, a „Felhasználói fiók” pontjában tájékozódhat.

A fizetési módokról és azok díjszabásáról bővebben a „Súgó” menüjének „Fizetés” pontjára kattintva tájékozódhat. A választható fizetési módok az 1. lépésben megadott szállítási/átvételi opciótól függően az alábbiak lehetnek:
- Utánvéttel kézbesítéskor
- Fizetés az átvételi ponton, Lehetséges fizetési módok: Készpénz, Helyszínen kártyával (POS)
- Online bankkártya
- PayPal
- Banki előreutalással

A „Számlázási cím és fizetési mód” oldalon megjelenő esetleges költségek a felhasználói beállításoktól függetlenül minden esetben bruttó összegek. Amennyiben még módosítani szeretnénk a megrendelésünk tétellistáján, vagy a szállítási címen, ill. szállítási módon, a „<< Visszalépés a szállítási módokhoz” gombra kattintva tehetjük meg. A kívánt fizetési mód kiválasztását követően a „Tovább a jóváhagyáshoz >>” gomb megnyomásával haladhatunk tovább a megrendelési folyamat 3. lépésére.

3) Áttekintés és jóváhagyás

A megrendelési folyamat 3. lépésében lehetőségünk van még egyszer ellenőrizni a megadott szállítási, számlázási adatokat, címeket, szállítási, átvételi, fizetési módot, illetve szükség esetén a „Módosít” gomb megnyomásával lehetőségünk van a módosítandó pontra való visszalépésre. Ha minden, a folyamat során rögzített adatot rendben találunk, a „Kuponok és egyenleg” blokkban beválthatjuk a felhasználói egyenlegünkön szereplő Bónusz pontokat (a rendelkezésre álló Bónusz pontok a „Profilom” menüpontra kattintva érhetőek el a belépést követően, a Bónusz pontokról bővebben a „Súgó” menüjének „Bónusz pontok, egyenleg” pontjában tájékozódhat). A „Kupon és ajándékutalvány beváltása” alatt található mezőben megadhatjuk a rendelkezésünkre álló kuponunk, ajándékutalványunk kódját, majd a „Beváltás” gombra kattintva aktiválhatjuk a kedvezményt, mely a tétellista alatti összesítésben válik láthatóvá.

A tétellista alatt ellenőrizhetjük a választott szállítási-, ill. átvételi- és fizetési mód figyelembevételével kalkulált megrendelési végösszeget (bruttó fizetendő végösszeg, a beállításoknak megfelelő pénznemben).A „Rendelési megjegyzés” alatt további információk megadására van lehetőség, mely segíti ügyfélszolgálatunk munkáját. Az „Egyéni rendelés azonosító” mezőben megadhatunk olyan azonosítót, melyet a szállítólevélen, illetve számlán feltüntetve szeretnénk viszontlátni. Ez az opció hasznos lehet pl. cégek, intézmények számára, akár pályázati beszerzés esetén, mivel az itt megadott azonosító a rendszerünk által kiállított számlán, illetve szállítólevélen feltüntetésre kerül.

Amennyiben még módosítani szeretnénk a megrendelésünk tétellistáján, a szállítási címen, ill. szállítási módon, vagy a fizetési módon, a „<< Visszalépés a fizetési módokhoz” gombra kattintva tehetjük meg. A megadott információk ellenőrzését követően a „Megrendelés” gomb megnyomásával véglegesíthetjük a megrendelést, amennyiben a jelölőnégyzetre kattintva elfogadtuk a vásárlási fételeket (A vásárlási fételekről a jelölőnégyzet melletti linken, illetve a „Súgó” menüjének „Általános szerződési fételek” pontjában tájékozódhat).

Ha a megrendelési folyamat 2. lépésében online fizetési módot választottunk (PayPal, Online bankkártyás fizetés, stb.), a „Megrendelés” gomb megnyomását követően Ügyfeleinket átirányítjuk a választott fizetési módhoz tartozó szolgáltatói felületre.

4) Sikeres megrendelés!

A rendelés leadását követően Ügyfeleink a 4. lépésben visszajelzést kapnak a rendelés leadásának sikerességéről, illetve a rendelésükhöz tartozó rendelési azonosítóról. A rendelés állapota ezt követően a „Profilom” menü „Rendelések” pontjában követhető.

A sikeres rendelésleadást követően a megrendeléssel kapcsolatos információk a „Profilom” menü „Rendelések” pontjában jelennek meg. A „Rendelések” oldalon beállíthatunk tetszőleges időintervumot, így a már leadott rendelések között könnyebbé válik a böngészés. A rendelések listájában az alábbi információk szerepelnek:
- Rendelési azonosító: ez a legfontosabb információ a rendelés beazonosításához, ügyfélszolgálatunk munkájának meggyorsítása érdekében minden megkereséskor érdemes az adott megrendelés azonosítójára hivatkozni.
- Ügyfél azonosító: rendszerünkben minden regisztrált ügyfelünket egyedi azonosító szerint is nyilvántartjuk, ez lehetővé teszi, hogy pl. egy cég esetén, ahol a megrendelések leadását több kolléga végzi, az ügyintézésnél az ügyfél azonosítóra hivatkozva lehessen ügyintézést kezdeményezni.
- Állapot: ebben az oszlopban a megrendelések feldolgozottságáról kapunk áttekintést, az egyes állapotokról bővebb információt azt alábbiakban talál.
- Rendelési idő: a megrendelés leadásának pontos időpontjáról ad tájékoztatást.
- Kapcsolattartó: a megrendelés leadása során megjelölt kapcsolattartó neve (cégek számára is hasznos, így követhető, mely kolléga adta le a megrendelést).
- Összeg: az adott megrendelés bruttó végösszegéről tájékoztató oszlop.
- Követés: a házhozszállítási szolgáltatásaink során a megrendelésekhez tartozó egyedi csomagazonosító, melynek segítségével online csomagkövetésre is van lehetőség.
A lista jobb szélén lévő zöld gombra, vagy az első oszlopban található rendelési azonosítóra kattintva a „Megrendelés részletezése” oldalra jutunk, ahol a kiválasztott rendeléssel kapcsolatos további információkat találunk. Ellenőrizhetjük a megrendeléskor megadott számlázási és szállítási címeket, a szállítás és a fizetés módját, valamint áttekinthető a rend tételek listája is. Az egyes tételek adatlapjaira is eljuthatunk, ha a cikkszámra kattintunk.

Tipp: Az egyes tételsorok jobb szélén ráadásul lehetővé tesszük Ügyfeleink számára, hogy az egyes tételekre vonatkozó feldolgozottsági státuszokról is tájékozódhassanak. Így online követhető, hogy a rendelés tételeinek kicsomagolásában raktárunk pontosan hol tart.
FőoldalKosárSzállításSúgóGyIKRMAÁltalános szerződési feltételek (ÁSZF)AdatvédelemBK-KITSHESTORE APIElérhetőségek
HESTORE Hungary Kft, minden jog fenntartva!

Weboldalunk helyes működéséhez sütit készítünk az Ön böngészőjében.
Sütik használatáról bővebben itt olvashat.